Komu są potrzebne reklamy w YouTube

Reklama internetowa mimo upływu lat przezywa rozkwit. Również w portalach takich jak Youtube funkcjonuje wiele opcji wykupienia reklamy wizualnej. Jedną z możliwości jet reklama wyświetlana przed emisją wybranego pliku wideo. Zaletą tej reklamy jest możliwość pominięcia jej obejrzenia po dziesięciu sekundach. Nie drażni ona wówczas tak, jak reklama telewizyjna, którą chcą nie chcą musimy zobaczyć. Twórca filmów na Youtube może ustawić, aby reklamy wyświetlały się w trakcie materiału wideo jako przerywniki reklamowe w dłuższych plikach wideo jak filmy, programy itp. w zależności od ustawień reklam wyświetla się mniej lub więcej na tej samej zasadzie co reklama poprzedzająca film (właściciel kanału może ustalić co ile minut mają się wyświetlać reklamy).

Czy reklamy te są potrzebne? Z punktu widzenia Youtube i reklamodawców tak, generują one zyski dla portalu jak również osób publikujących pliki video, a ostatecznie również dla reklamodawców, którym udaje się w ten sposób dotrzeć do konsumentów potencjalnie zainteresowanych produktem reklamowanym. Powiem więcej, niektórzy publikują filmy tylko po to, aby zarabiać. Sytuacja ta zmieniła się w ciągu ostatnich kilku lat. Kiedy pojawiła się możliwość zarabiania wielu twórców wideo zajęło się na poważnie tworzeniem filmów, bo dostrzegli w tym źródło dochodu. Oczywiście są w tym duże pozytywy ? produkcje wideo stały się bardziej profesjonalne, twórcy inwestują w sprzęt i swój własny czas w tworzenie po to, aby przyciągnąć widzów. Myślę, że jest to świetny przejaw komercjalizacji, choć oczywiście ma to swoje wady. Niektórzy skupili się na zarabianiu, zapominając o jakości. Jednak takich twórców szybko zweryfikuje rynek.

Z punktu widzenia odbiorcy reklamy jest trochę inaczej. Z jednej strony przerywniki mogą stanowić urozmaicenie korzystania z sieci, jako iż nie są zbyt uciążliwe są tolerowane, jest to również jedno ze źródeł wiedzy o nowościach na rynku, produktach modnych, promowanych itp.

Reklamy w Youtube to idealny środek promocji wykorzystujący przestrzeń internetu jak również popularność serwisu. Co więcej tego typu reklamy są powszechne nie tylko w YT ale również w wielu innych serwisach udostępniających filmy, programy i pliki video. Aby nie zniechęcić do serwisu odbiorców warto zadbać o rozsądek i minimalizować ilość wyświetlanych reklam, bowiem zbyt duża ich ilość może spowodować brak odbiorców.

Statystyki Youtube pokazują, iż nie wszyscy, a nawet nie większość widzów korzysta z opcji pomiń reklamę, co dowodzi, iż reklamy te są potrzebne i pozytywnie odbierane. Spore zainteresowanie reklamodawców to kolejny powód aby ta forma reklamy się rozwijała na miarę możliwości technicznych. Już dziś możliwe jest targetowanie reklam do określonej grupy odbiorców jak i względem treści których tyczy się dany plik wideo. Tym samym odsłuchując lekcję angielskiego na YT możemy spodziewać się reklam związanych z nauka angielskiego, nie zaś proszku do prania. To korzystne rozwiązanie zarówno dla odbiorcy jak i nadawcy reklamy a także vlogerów, którzy czerpią korzyści finansowe z publikacji reklam. By nie nadużywać cierpliwości widza istnieje opcja ograniczenia oglądalności reklamy w danym czasie, dzięki czemu ta sama reklama nie wyświetli się nam kilka razy na godzinę. Ta opcja znacznie podwyższa tolerancję na reklamy wśród odbiorców Youtube. Jak się okazuje tak jak Youtube zastąpił w dużej mierze telewizję, tak też reklamy w Youtubie zastąpiły reklamę telewizyjną. Ogromna oglądalności i grupa odbiorców z całego świata to łakomy kąsek dla firm chcących się wypromować. Internet jest świetnym rozwiązaniem, zwłaszcza iż reklama w Youtube często jest znacznie tańsza niżeli w tradycyjnej telewizji. W serwisie dostępne są nie tylko filmy i programy popularnonaukowe, ale również edukacyjne wykłady, prezentacje, informacje. Z YT użytkownicy korzystają by dowiedzieć się jakie właściwości posiada dany produkt oglądając film promocyjny jak i jak zamontować pralkę oglądając instruktaż. Jak widać YT ma znacznie szerszą ofertę niżeli telewizja, zwłaszcza iż to użytkownik decyduje co ogląda w serwisie, jak dług i kiedy, wybierając dogodny film w dogodnym dla siebie czasie, co przekłada się także na reklamę.

Czy reklama tego typu w ogóle działa? Użytkownicy Internetu z pewnością nie raz zastanawiają się po co ktoś publikuje reklamy skoro nikt ich nie chce oglądać i są denerwujące? Nie do końca tak jest. Prawda jest taka, że większość z nas najczęściej pomija reklamy, bo nie są interesujące. Jednak jeśli trafi się ciekawa reklama widz jest w stanie zatrzymać się, zapoznać się z ofertę i zainteresować się. O to chodzi reklamodawcom! Nie o to, żeby nas reklamami męczyć, tylko przyciągnąć. Zainteresowany widz to cenny widz. Inną kwestią jest cel jaki reklama ma osiągnąć. Nie zawsze celem jest zachęcenie do zakupu produktu. Czasem spot pełni funkcję wizerunkową i mimo iż wydawać by się mogło, że spływa to po nas jak po kaczce, to odpowiednio wykonana reklama zagnieżdża w nas pewien obraz, wizerunek. Sytuacja ma się podobnie w wielu innych przejawach marketingowej działalności firm. Przykładem mogą być zapowiedzi telefoniczne, które oczywiście pełnią określoną funkcję praktyczną jak komunikacja z klientem. Zapowiedzi telefoniczne także biorą udział w kreowaniu wizerunku firmy. Klient dzwoniący do firmy lub do biura obsługi klienta na podstawie zapowiedzi telefonicznej ocenia czy firma jest godna zaufania i czy jest profesjonalna. Ocenia to na podstawie takich czynników jak profesjonalizm wykonania, jakość nagrania, głos lektora, zrozumiałość komunikatów. Wszystkich zainteresowanych zapraszam do zapoznania się z moją ofertą zamieszczoną w dziale zapowiedzi telefoniczne gdzie umieściłem ofertę nagrań lektorskich do zapowiedzi telefonicznych, w tym przykładowe nagrania zapowiedzi. Zachęcam do zapoznania się z moją ofertą:

Reklamy w Youtube są i będą. Nie ma co się oszukiwać. Wiele osób szuka sposobów na to jak wyłączyć/usunąć reklamy w Youtube. Jednak zastanówmy się czy nie warto się odrobinkę poświęcić i obejrzeć od czasu do czasu jakąś reklamę, czy kliknąć w banner po to, aby nasz ulubiony twórca filmów czy vloger mógł na nas zarobić.

Przeczytaj następny wpis Czy reklamy znikną z Internetu?

Powrót do listy wpisów

Zapytaj o cenę lub zleć nagranie. Czekam na Twoją wiadomość

Napisz do mnie